Blogger Templates

♥wElCoMe To My MeLoDy♥

♥da presidentz of my heart♥

Tuesday, October 25, 2011

Andai Cinta Ini Milikku 10




“Cepatlah keluar.Ke awak nak saya seret awak?”Shay Azril mengugut sambil mengetuk cermin kereta bertinted gelap di bahagian penumpang.Matanya tajam memandang samar-samar wajah berpeluh milik Hanna yang masih duduk kaku di dalam keretanya.
          Hanna sudah cuak melihatkan wajah bosnya yang bertukar menjadi singa.Garang semacam.Tadi okay saja.Agaknya bosnya itu sudah tension kerana tidak berjaya memaksa dia keluar sampaikan ayat yang digunakannnya ialah seret.Huhh seret?Cakaplah dukung ke kendong ke.Barulah romantik sikit.Ini tak,seret!Spoil!
“Hanna!”Shay Azril menjerit kuat.Cermin kereta diketuk lagi bila tiada ura-ura Hanna akan keluar.
Hampir saja Shay Azril mahu menghantukkan kepalanya ke jalan raya apabila Hanna hanya menurunkan sedikit cermin kereta dengan senyuman kambing pada wajah yang tidak berdarah.
 “Errr…saya rasa,kaki saya dah okay nie,bos.Esok saya boleh pergi kerja dah nie,”Hanna mintak simpati.Poliklinik setia yang tersergam di seberang jalan sana dipandang dengan perut yang kecut.Takut benar dia.
“Alasan awak,saya tak terima!Dah,turun cepat.Nanti klinik tu tutup pulak.”
Hanna mencebik mendengarkan kata-kata bosnya.Tutup?Bukan Poliklinik Mesra ini buka 24 jam ke?
Shay Azril menghela nafas berat.Susah betul mahu handle si Hanna ini.Dia mencari idea terbaik.Lambat-lambat dia menekan On pada alarm keretanya.Cuba membuka pintu kereta di sebelah Hanna,tetapi berkunci.Dia membulatkan matanya.Nampak gaya macam Hanna memang sengaja ingin menguji kesabarannya bila dua tiga kali gadis itu mengunci kembali pintu apabila dia menekan On pada alarm kereta ditangannya.
Hanna tersengih takut.Rasanya dia sudah terlebih aksi.
“Hanna!!Baik awak keluar dari kereta sebelum saya naik angin.”Shay Azril mengugut lagi.Apalah yang ditakutkan sangat dengan doktor.Bukannya dia suruh berenang dengan jerung dalam Deep Bue Sea pun.
Hanna diam lagi.Berfikir-fikir alasan yang paling munasabah untuk tidak bertemu doktor.Namun belum pun otaknya ligat berputar,Shay Azril sudah laju menuju ke pintu kereta sebelah pemandu.
Hanna sudah membulatkan matanya.Tiba-tiba dia rasa bahawa dia lebih takutkan kelakuan Shay Azril sekarang berbanding doktor di poliklinik di seberang sana.Kelam-kabut Hanna menanggalkan tali pinggang keledar dan keluar dari kereta sebelum sempat Shay Azril membuka pintu kereta sebelah pemandu.Tadi kalau Shay Azril tekan ‘ON’ pada alarm kereta di tangan lelaki itu,cepat sahaja dia mengunci kembali dari dalam.Takut kalau bosnya menariknya keluar.Tapi sekarang dia terpaksa mengalah dengan bosnya yang sudah bermuka singa garang.Huh..terbang semangat!
“Ha!tahu pun nak keluar.Dah jom.”Shay Azril mendekati Hanna yang berdiri tegak disisi kereta.Lengan gadis itu yang dilapisi blouse berlengan panjang warna merah jambu ditarik melintasi jalan.Apabila terasa berat benar tubuh gadis itu mengikutinya,Shay Azril sekali lagi membulatkan matanya.Hanna pasrah.Ohh..doktor!
*******
“SEE,tak mati pun.”Shay Azril mengejek.Enjin kereta dihidupkan.
 “Memanglah tak mati.”
“Kalau tahu takkan mati, setakat jumpa doctor tu,apasal awak liat sangat tadi.Siap kena ugut baru nak mengalah.Keras kepala betul.”Shay Azril membebel lagi.Dia pun kurang pasti sejak bila dia jadi pembebel.Wajah Hanna yang kini sudah berdarah kembali dipandang sekilas.Bukan dia tak sedar tadi,muka Hanna yang bagaikan mayat hidup bila bertentang mata dengan doktor wanita separuh umur di Poliklinik Mesra.Tak berdarah langsung mukanya.Siap berpeluh lagi di dalam bilik ber air-cond.Padahal baik saja si doktor melayannya dengan senyuman manis.Hurm..memang Mesralah.
“Malaslah nak cakap dengan bos.”Hanna mencebik.Memanglah tak mati.Tapi separuh mati aku mengadap doktor tu.Dia tahu tak yang aku ni ada alahan dengan klinik,hospital,doktor,jururawat dan seangkatan dengannya.Hanna membentak dalam hati.
Shay Azril ketawa kuat.Dipandangnya wajah Hanna yang bagaikan merajuk.Hurm.. impressive.Pertama kali ada pekerjanya yang pandai dan berani  merajuk dengan bos sendiri.
“Ehh..kita buat apa dekat sini?”Tanya Hanna pelik melihatkan kereta yang dipandu Shay Azril berhenti di hadapan lobi hotel yang agak exclusive. Seorang pekerja hotel datang menghampiri dengan ucapan selamat malam dan senyuman yang manis.Kunci kereta di tangan Shay Azril bertukar kepada tangan pekerja tadi.Hanna yang lambat-lambat mahu keluar kereta sudah semakin berdebar.Dalam fikirannya kini semuanya tersenarai perkara negatif.
“Jogging.”
“Hah??”Hanna terkejut.Dia seakan percaya dengan jawapan bosnya itu.
Shay Azril mengelengkan kepala.Boleh pulak Hanna percaya kata-katanya.Takkanlah dia sudah tidak waras sehinggakan mahu  datang bersenam di restoran hotel 5 bintang?
“Kita datang dinner dekat sini.”
Terganga Hanna mendengar ayat bosnya.Huh..itulah orang kaya.Asal makan aja mesti restoran di hotel berbintang-bintang.Asal lapang saja mesti pergi shopping mall berderet-deret.Asal bercuti aja mesti pilih tempat bermusim empat.Dan banyak lagi asal lain yang orang kaya lakukan.
 “Jom.”Tangan Hanna ditariknya lagi memasuki lobi hotel menuju ke restoran yang berada di tingkat 5.
Hanna hanya akur walaupun dia rasa kurang senang mahu makan malam dalam gaya yang penuh adab terlebih sopan dan terlalu formal bagaikan mahu menjamu selera bersama pemimpim negara.Huh…nak makan saja pun.Tak perlulah formal bagai nak rak.
Are you mumbling?”Soal Shay Azril tiba-tiba.Bukan dia tak perasankan mulut Hanna yang terherot-herot tanpa suara.Mengutuk dialah tu.
“Ehh..mana a…”
“Well,well,well and well.”
Hanna tersentak demi mendengakan nada suara penuh keyakinan bersama dengan tepukan dua tiga kali yang membantutkan ayatnya.Begitu juga dengan Shay Azril yang turut terkejut.Pantas mata mereka berdua kaku pada sesusuk tubuh berusia awal 40-an yang berbalut pakaian mewah.Berdiri tegak lelaki itu dengan senyuman sinis yang jelas dipaparkan buat Shay Azril.Lambat-lambat Shay Azril melepaskan pegangan tangannya pada lengan Hanna.Matanya jelas menyabung tajam dengan pandangan lelaki di hadapan mereka.Hanna jadi pelik.Terasa kerdil dia dihimpit dengan dua lelaki yang tinggi dan berbadan sasa ini.Yang membezakan mereka hanyalah faktor umur.
“Tak sangka,kau pun macam lelaki lain jugak.Main kayu tiga!Dulu kau kata aku,tapi sekarang tengoklah siapa yang lagi teruk.Siap bawak perempuan masuk hotel.”Ujar lelaki yang tidak Hanna kenali itu, sinis.Penggunaan bahasa ‘kau’ dan ‘aku’ yang kasar,jelas mempamirkan bahawa Shay Azril dan lelaki ini tak sebulu.
“Dan aku jugak tak sangka yang kau nie bukan sahaja miang,malah pendek akal.Kau ingat orang datang hotel dengan perempuan semata-mata ingin masuk bilik ke?”Shay Azril bersuara keras.
Lelaki itu pula sudah berubah riak.Mungkin marah dengan kata-kata Shay Azril.
Hanna pula sudah terkesima.Pandangannya tajam dipakukan pada seraut wajah lelaki awal 40-an itu.Geram bila lelaki itu fikir yang bukan-bukan tentang dia dan juga bosnya.Hello..ingat kitorang tak ada kerja lain ke nak buat selain dari buat benda terkutuk tu?
“Suka hati kaulah nak kata apa.Tapi jangan salahkan aku kalau Surina dapat tahu pasal benda nie,”ujarnya lagi dengan senyuman paling sinis.Mungkin dia terasa puas setelah menghabiskan sebaris ayat ini.
Shay Azril mengetap giginya.Mahu sahaja dia memberi sebiji penumbuk buat lelaki tua yang sudah beredar itu,tapi disabarkan hatinya yang membuak marah.
“Jom balik!”arah Shay Azril garang.Laju sahaja langkah kakinya meninggalkan Hanna yang terkejar-kejar dari belakang.
*******
+DAH tidur ke?Sorry pasal tadi.Waktu tu saya memang tengah marah.Tak boleh nak control.
Mesej di hantar ke telefon bimbit Hanna.Selepas dia pulang ke rumah setelah menghantar Hanna,hatinya jadi tak keruan.Risau kalau-kalau Hanna ambil hati dengan sikapnya yang berubah dingin sehingga memaksa mereka pulang tanpa mengisi perut.Malah ditengkingnya Hanna di dalam kereta bila gadis itu membuka mulut hanya kerana ingin memberitahunya bahawa lampu isyarat sudah hijau tatkala dia termenung panjang.Kala itu memang seluruh inci hatinya di isi dengan amarah terhadap Datuk Junaidi.Dan malangnya ia dilempiaskan kepada Hanna.
Hanna terkejut apabila menerima mesej dari bosnya.Berfikir mahu membalasnya atau tidak kerana hatinya masih sakit dengan tengkingan Shay Azril tadi.Salah ke kalau dia cuma ingin mengingatkan lelaki itu bahawa lampu isyarat sudah hijau.
-Belum
Pendek dia membalas.Di sebelah sana Shay Azril sudah tersenyum.Pasti Hanna sedang merajuk kini,fikirnya.
+Merajuk ke?
-Siapalah saya nak merajuk dengan bos.
+Hahah..itulah tandanya awak merajuk.
-Mana ada!
+Erm..yelah tu..awak dah dinner ke?
-Dah.
+Dengan siapa?
-Sorang.
Tiba-tiba Shay Azril rasa bersalah.Kasihan Hanna.
+It’s okay.Esok kita dinner berdua okay.
Hanna mencebik.Nak pujuk akulah tu.Padahal aku tak merajuk pun,marah saja.Dan dia cuma ingin tahu siapa lelaki tadi dan siapa Surina yang diperkatakan.Tapi dia tiada upaya mahu bertanya.Takut!
-Malaslah.Nanti kena tengking lagi.
+Hanna..please.I’m so sorry.Saya janji lepas takkan jadi macam tadi lagi.
-Betul ke?
+Kalau nak tahu,kenalah dinner dengan saya esok.
Hanna tersenyum.Pandai saja bosnya menggunakan taktik baru untuk membuatkan dia bersetuju.

p/s:support me with ur supportive comments..heeee

10 comments:

Afifah said...

siapa yang menyibuk tu??
tak jadi Hanna nak dinner dengan Shay..

amira aihara said...

atuk junaidi si pyibuh...dah la hanna n shay bru lpas g klinik,pas 2 xsemppat nk dinner sme...haishhh haha

Nurfazila Suhaide said...

cian dekat Hanna terpaksa dinner sorang2...

fyda said...

pandai tol shay pujuk...
esok hanna xdekla makan sensorang lagi ye..
sebok je orang tua 2..
gla men jauh-jauh..shuh,shuh kamu!!

IVORYGINGER said...

hmmp... shay ni nmpk gaya Hanna dah jd cam sbahagian hidup dia. Klu dia bt salah ngan Hanna mesti cepat2x dia cari Hanna. If Hanna cam ada cerita nk diceritakan sggp dia ketepikan tido dia. kira smua ttg Hanna dia akan alert. Rasanya hati dia dah bpaling tadah dr Suriani. tak tau la dia sedar ke tak. pdhal yg asal nk gunakan Hanna tgk2x hati dia plak tsangkut. Klu la Hanna tau ttg hal mggunakan dia,mampus dia Hanna kejakan.

amira aihara said...

nurfazila suhaide-2 la psl..cian hanna...

fyda-biaslah lelaki,bab memujuk mmg bgai mnnm tebu di pinggir bibir,lembut ldah dari gigi

ivoryginger-shay sbnrnya dia kliru anta cinta n suka..kdang2 mnusia nie ssh nk sedar bla cnta sjati mula hdir..hihik..falsfah gitu

danishatul said...

huhuhuhuhu best cter nie bila nk sambung...

Anonymous said...

wahh bila nk smbg???? huhu
bez cite ni,,,,

amira aihara said...

sory dear..skrg nie tgah busy dgn final year....mybe klu ada kesempatan akan diupdate...heeee

Aida Sherry said...

cite dah menarik..... so cik writer... bila nak sambung..... tak sabar nak tunggu....

♥KliK2♥

♥SAPE YG DAH KLIK BGTAU ye♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥Search This Blog♥