Blogger Templates

♥wElCoMe To My MeLoDy♥

♥da presidentz of my heart♥

Tuesday, October 4, 2011

Please Don't Go-Bab 30

Tengku Izzul mengeratkan gengaman tangannya apabila terasa jari-jemari kecil itu mulai sejuk dan mengigil.Dia tersenyum lembut.Sekilas wajah disisinya yang disolek cantik direnung.
“Relaklah,dear.Everything will be smoothly smooth,okay.”ujarnya lebih kepada berbisik.Dia tersenyum lagi.
“Abang cakap senanglah.Risya dah macam nak pitam nie.”Ilya Darisya berterus terang-terang.Memang majlis formal yang dihadiri tetamu yang kebanyakkannya tidak dia kenali,membuatkan rasa berdebar dan cepat naik anginnya datang.Malah mendengar kata-kata suaminya itu tadi pun buat dia rasa  tidak puas hati.Rasanya kalau sesiapa sahaja yang bercakap-cakap dengannya pasti akan dibalas tengkingan dikala ini. Semakin berdebar sahaja dadanya melihatkan betapa ramai yang menghadiri majlis resepsi mereka tatkala dia dan Tengku Izzul menghampiri karpet merah.Malah kebanyakkan tetamu nampak begitu anggun dan kacak dengan pemakaian yang boleh dikatakan glamour.Mesti semuanya berjawatan tinggi dan berada,fikirnya.
“Dear,anggap saja macam kita tengah main kahwin-kahwin,kan senang.”pujuk Tengku Izzul lagi lebih kepada mengusik.
Ilya Darisya mencebik di dalam hati.Nak mencebik betul-betul,tak boleh sebab dia dan Tengku Izzul kini menjadi perhatian dan bualan ramai.
“Risya dah tak nak cakap,takut tersungkur nanti.”Beritahu Ilya Darisya,matanya kembali difokuskan ke hadapan dengan senyuman menggigil.Berhati-hati dia berjalan di atas karpet lembut  dengan kasut bertumit setinggi 4 inci.Huh..ingat artis aja yang boleh jalan atas karpet merah dengan kasut berganda-ganda tingginya?Dia pun bolehlah.Ilya Darisya mengomel.Genggaman pada tangan Tengku Izzul dieratkan.Menarik nafas perlahan dan dihembukannya juga perlahan.Cuba menghalau perasaan berdebarnya sambil terus berjalan mendekati pelamin indah di hadapan sana dengan diiringi 5 orang ‘dayang’ dan 5 ‘hulubalang’.Dan salah seorang yang diiktiraf menjadi dayangnya ialah Arina.Gadis itu nampak sungguh yakin berjalan dan dengan semangatnya menaburkan kelopak bunga ros merah.Senyumannya juga langsung tidak meninggal bibirnya.Nampak yakin.Ahh..memanglah yakin kerana dia bukan watak utama dalam majlis besar ini.Kalau Arina berada di tempat Ilya Darisya,pasti dia juga terketar lutut.
Sesekali Ilya Darisya mencuri pandang kearah Tengku Izzul disebelahnya yang masih menguntum senyum buat tetamu.Kacak dengan sut lengkap berwarna putih sama warna dengan gaun meleretnya.Melihatkan wajah bersih itu, dia rasa bersalah pula kerana meninggikan suaranya pada Tengku Izzul sebentar tadi.Tak apalah nanti dah habis majlis aku minta maaflah,bisiknya menyedapkan hati.
Berada di atas pelamin dengan kerusi besar berwarna merah membuatkan Ilya Darisya sedikit tenang.Malah alunan music sentimental mendamaikan degupan jantung yang tidak keruan tadi.Dia gembira dengan riak para tetamu yang berbisik-bisik sambil tersenyum-senyum.Agaknya mereka juga mengatakan dia dan Tengku Izzul serasi bersama dan padan bergandingan.Ahh..benarkah fikirannya ini?.
Tengku Izzul mula berdiri.Tanggannya dihulur kepada si isteri.Ilya Darisya menyambut perlahan.Senyuman penuh ikhlas khas buat suaminya diberikan tanpa lokek.Seiringan mereka menuruni pentas pelamin dan menuju ke hadapan pentas.Tempat untuk sesi memotong kek yang bertingkat 5.Tinggi?Ya, memang tinggi dirasakan kek itu.Lagi tinggi daripada ketinggian Tengku Izzul.Kek yang berwarna putih dengan hiasan merah itu semakin membuatkan ia tampak eksklusif dengan rekaannya yang unik.Tengku Izzul mengambil pedang yang dihias dengan reben merah yang dihulurkan oleh salah seorang ‘hulubalangnya’.Genggaman tangan Ilya Darisya yang sudah terletak pada hulu pedang itu,digenggamnya erat.Mereka mula memotong kek pada tingkat yang paling bawah.Suara gemuruh tepukan tetamu bergema di setiap penjuru dewan besar ini.Apatah lagi saat Tengku Izzul menyuapkan kek ke mulut Ilya Darisya dan diikuti ciuman di pipi isterinya.Selepas ini ada makan beradap pula.
“AHH..penatnya.”Ilya Darisya berkata perlahan,tatkala dia dan Tengku Izzul berada di bilik persalinan hotel mewah itu.Nasib baik juga majlis mereka sudah selesai dengan lancarnya pada pukul 10.30 malam.
“Alolo..ciannya isterinya abang nie.Nak abang urutkan?”soal Tengku Izzul.Kot luar yang menyarung pada tubunya ditanggalkan.Serta-merta tangannya mengambil alih untuk mengurut perlahan tengkuk isterinya yang masih bertudung tanpa menunggu jawapan dari Ilya Darisya.
“Dah okay sikit.”kata Ilya Darisya bila dia sudah rasa selesa.
“Sure?”
“Yup.”
“okay,jom pergi hantar family kita balik.”
Pergi hantar family kita balik?Ayat Tengku Izzul bermain-main difikirannya.Ahh..mungkin sahaja Tengku Izzul tersalah cakap.
“Tak nak salin pakaian lain dulu ke?”
Tengku Izzul hanya tersenyum sebagai jawapan kepada Ilya Darisya.Jari-jemari isterinya ditarik keluar dari dari bilik persalinan dan menghala ke lobi utama.Kelam-kabut Ilya Darisya mencapai telefon bimbitnya.Sampai sahaja di lobi,kelihatansemua kaum kerabat Tengku Izzul sudah menunggu sambil berbual-bual.Begitu juga dengan Ibu Erma dan Arina yang nampak mesra dengan keluarga baru Ilya Darisya.
“Okay,bolehlah kita balik.Pengantin baru dah keluar tu.”ujar Tengku Sarah sepupu Tengku Izzul dengan senyuman mengusik.Tak padan dengan dirinya yang berbadan dua,ada hati nak mengusik orang.
“Itulah pasal,kita kena balik awal nie,takut ganggu masa pengantin baru nak berasmaradana pulak.”sampuk sepupu lelakinya pula.Tengku Izzul ketawa sambil mengangkat ibu jarinya.Ilya Darisya yang pening memikirkan kata-kata sepupu suaminya itu berasa pelik,tetapi malu tetap ada apabila mendengar bicara mereka.Pelik kerana bukankah mereka akan balik bersama-sama,Cuma kenderaan sahaja yang berbeza.
“Jom kita balik,Izz jangan ganas-ganas sangat ye?”kata Tengku Ismail,adik bongsu abahnya.Keluarga yang lain ketawa riang.Ilya Darisya yang faham akan maksud pak usu suaminya rasa macam mahu terjun kolam saja.Malu betul!
“Ilya,kau ingat tau petua malam pertama yang aku bagitau dekat kau tu.”Arina tersenyih tatkala dia membisikkan sebaris ayat itu.Beg Tanggan Ilya Darisya yang berada dalam jagaannya dari mula majlis diserahkan kembali.Ilya Darisya sudah membeliakkan matanya.Geram dengan kata usikan Arina.Sempat tangannya mencubit pinggang Arina.
“Err..kita tak nak balik ke abang?”soal Ilya Darisya.Hairan bila Tengku Izzul hanya melambai ahli keluarga tanpa mengikut mereka balik sekali.
“Buat apa kita nak balik?Kan first night kita kat hotel nie?”Tengku Izzul mengenyitkan matanya.
“Hah?”Ilya Darisya terlopong.Air liur ditelan.Kesat.Tangannya ditarik perlahan mengikuti langkah suami.
“Pergi mana?”soal Ilya Darisya berdebar.Rasanya pasti Tengku Izzul juga perasankan tangannya yang mulai sejuk.
“Bilik.”jawab Tengku Izzul sepatah.
Sampai sahaja depan pintu bilik bernombor D342,Tengku Izzul berhenti.Tangannya menyeluk kocek seluar.Mengeluarkan satu kad berwarna emas.Ilya Darisya pandang hairan.Entah bila agaknya suaminya itu mengambil kad kunci bilik hotel mewah ini.Dan yang paling pelik,sejak bila Tengku Izzul merancang semua ini?
“Jom,masuk.”Sekali agi Tengku Izzul menarik lembut tangan isterinya yang berwajah penuh kehairanan.Dia tersenyum.
“Err..nie….”Ilya Darisya bersuara takut-takut.
“Our honeymoon suite,dear.”ujarnya separuh berbisik.Ilya Darisya sudah ketar lutut.Owhh..Ibu Erma,tolong….!
“Abang nak mandi dulu,kalau sayang nak rehat,rehatlah dulu……..Ke sayang nak mandi sama-sama dengan abang?”Tengku Izzul bersuara menggoda.
Ilya Darisya sudah membeliakkan matanya.Terkejut tetapi malu pun ada sebenarnya.
Tengku Izzul melepaskan tawa.”Baru ajak mandi sama ,dah cuak.Kalau ajak buat benda yang lagi extreme,macamanalah reaksi Risya ye.”Dia mencuit hidung Iya Darisya yang dirasakan comel.Tersenyum dengan wajah isterinya yang malu-malu.Kemudia dia dengan selamba beransur ke bilik mandi.
Ilya Darisya menarik senyum.Anak matanya mengekori langkah Tengku Izzul yang memasuki bilik mereka.Mungkin suaminya itu mahu menggunakan bilik air di dalam bilik tidur.Terkapai-kapai dia memerhatikan suasana ruang tamu itu seorang diri.Tak adil betul rasanya bila Tengku Izzul langsung tak menunjukkan seluruh ruang dalam honeymoon suite itu.Nampak gayanya dia kena terokainya sendiri.Huhh..tak romantic langsung Tengku Izzul.Tak seperti dua minggu lepas.Jangan katakan romantic,segala moyang romantic pun ada.Cuma malam pertama saja belum berjalan lagi.
Sekeliling bilik yang dikatakan honeymoon suite itu diteliti Ilya Darisya.Luas.Siap dengan ruang tamu berkonsepkan bali.Kakinya diaturkan ke arah bilik yang dimasuki Tengku Izzul tadi.Tombol pintu dipulas perlahan.Manalah tahu kalau-kalau suaminya itu sudah habis mandi dan sedang memakai pakaian.Ahh..haru kalau dia ternampak keseksian Tengku Izzul nanti.Namun fikirannya meleset apabila pintu bilik air  masih tertutup dengan bunyi pancuran air.Tetapi yang mengejutkannya ialah bauan ros  menyegar  yang menusuk rongga hidungnya.Pantas,laju sahaja kakinya memasuki ruang kamar.Teruja dengan lilin-lilin warna merah jambu yang dinyalakan di setiap sudut bilik.Malah disisi katil yang ditaburi kelopak bunga ros merah juga terdapat dua batang lilin.Lampu utama yang tidak dipasang membuatkan suasana bilik jadi agak gelap dan romantik.Dia tersenyum.Cuba menikmati bauan yang menenangkan hatinya.
“Hah!Buat apa tu?”
“Owh mak kau wangi.Abang!Tekejut Risya.”Ilya Darisya buat muka marah.Ingin menutup rasa malu sebenarnya kerana dia melatah tadi.Tengku Izzul yang sudah siap mandi dengan hanya memakai jubah mandi ketawa kuat.
“Comellah sayang melatah.Dah lama abang tak dengar.”
Ilya Darisya tersenyum.Ada pulak dikatakan comel.
“Sayang pergilah mandi,lepas tu kita solat isyak sama-sama ya,abang tunggu dekat bilik solat sebelah bilik kita nie.”
“Okay…Err…tapi Risya tak bawak telekung.Err..baju salin pun Risya tak ada.”
“Tak payahlah pakai apa-apa.”Kata Tengku Izzul selamba.
Mendengar saranan itu,Ilya Darisya membulatkan matanya.Tengku Izzul ketawa lagi.
“Dalam almari tu ada semuanya.”
ILYA DARISYA mundar mandir didalam bilik air dengan hanya berkemban.Runsing dan malu mahu keluar hanya dengan memakai tuala sahaja.Maklumlah sejak mereka bergelar suami isteri,belumpernah lagi dia berkemban depan suaminya itu.Rasa malunya masih ada.Menyesal pula kerana tadi sebelum masuk ke bilik air dia hanya mengambil tuala yang berbentuk swan di atas katil.Langsung terlupa mahu menjengah almari mencari pakaian yang diperkatakan Tengku Izzul.Setelah agak lama berfikir,akhirnya dia mengambil keputusan untuk keluar juga.Rsanya mala mini segala rahsianya akan menjadi milik Tengku Izzul.Dia tersenyum.Berusaha membuang semua rasa malu.Karana tugas isteri adalah melayan dan melengkapkan semua kehendak suami.Ilya Darisya menarik nafas perlahan.Pintu bilik air di buka sedikit.Memerhati sekeliling bilik,tetapi pelik bila suaminya tiada.Agaknya dia sudah menunggu di bilik solat.
Dengan bahagianya Ilya Darisya keluar.Segera menghampiri almari.Namun saat pintu almari terbuka,hampir terjojol mata bila disaji pemandangan di hadapan.Gaun malam labuh berwarna hitam yang dipenuhi dengan labuci warna perak didada membuatkan dia mahu pengsan.Cantik sungguh.Tetapi takkanlah baju ini yang dimaksudkan suaminya,fikirnya.Segera dia menyelongkar almari.Mencari-cari pakaian lain,namun tiada.Gaun malam tadi dipandang lagi.Nampaknya memang Tengku Izzul mahukan dia memakai gaun ini.Dengan pantas Ilya Darisya menyarungnya.Memang muat dengan badannya yang ramping.Sedikit bedak disapu buat menyegarkan wajah.Telekung yang tergantung di pakai terus.Bilik solat ditujuinya.
“ABANG masuk bilik dulu ya.And make sure Risya pakai baju dalam almari tu.”pesan Tengku Izzul yang segak memakai baju melayu warna ungu.Ilya Darisya terkelu.Waduh,malunya mahu menunjukkan dirinya yang memakai gaun itu kepada suaminya.Sudah seksi habis baju ini.
Setelah Tengku Izzul berlalu,Ilya Darisya menanggalkan telekungnya lalu disangkut pada palang yang tersedia.Dirinya diperhatikan sekali lagi di meja solek yang ada di bilk solat.Pelik juga bila terdapat segala jenis barang make up didalam bilik solat.Namun entah kenapa,laju sahaja dia bersolek untuk menampakkan keserian wajahnya.Rambutnya yang panjang didandan rapi.Perlahan-lahan dia menuju ke bilik tidur mereka di honeymoon suite itu.Lama dia berdiri dihadapan pintu sebelum ia dibuka lambat-lambat.Saat matanya dihalakan di hadapan,dia terkaku.Terpesona dengan kekacakkan suaminya yang sudah lengkap memakai sut berwarna hitam.Ditanggan suaminya terdapat satu kotak kecil.
Tengku Izzul menghampiri isterinya dengan senyuman.Ilya Darisya yang kaku,rasa mahu pengsan sahaja bila Tengku Izzul tiba-tiba sahaja melutut dihadapan.Rasa terharu dan mahu menangis bila Tengku Izzul menyarungkan cincin emas putih dijari manisnya.
“Thank you for being my wife,sweetheart.”ucap Tengku Izzul lembut sambil mencium jemari isterinya.Ilya Darisya rasa sungguh terharu sehinggakan dia menangis gembira.
Tengku Izzul bangun.Pantas jari telunjuknya menyeka air mata si isteri.
“Janganlah menangis.Abang rasa sengsara tau tengok air mata sayang…Nah giliran sayang pulak.”Ujar tengku Izzul sambil menyuakan kotak cincin tadi.Ilya Darisya tersenyum.Satu lagi cincin yang serupa dengan cincin yang dipakaikan oleh suaminya tadi diambil dari dalam kotak.Lalu disarungkan pula ke jari manis suaminya.Terasa hangat kucupan Tengku Izzul didahinya.
“Jom kita makan.”Tengku Izzul menarik tanggan isterinya.
Ilya Darisya yang baru perasan kewujudan meja bulat kecil bersama dengan pelbagai makanan dan sebatang lilin ditengahnya,terkejut lagi.
“Abang selalu buat surprise tau.Sejak bila semua ni muncul.”Tengku Izzul menarik kerusi untuk diduki isterinya,kemudian dia mengambil tempat bertentangan Ilya Darisya.
“Waktu kita solat tadi.”beritahu Tengku Izzul lembut sambil merenung isterinya.Ilya Darisya yang persaankan sepasang mata romantic tersebut,mula rasa gelabah.
“Err…kenapa semua makanan serba satu aja?”Akhirnya soalan yang ditanya buat mengurangkan debar dihati.Tengku Izzul tergelak.Ilya Darisya menarik muka masam.Buat-buat merajuk kerana dia yakin suaminya itu mentertawakan kegelabahannya yang nyata.
“Alololo,my sweetheart honey lemon.Janganlah merajuk.”Tengku Izzul cuba memujuk.Jemari Ilya Dariya di atas meja diraih ke dalam genggamannya.
“Serba satu supaya both of us can share it.Remember,sharing is loving,right dear.”sambung Tengku Izzul.
Ilya Darisya tersenyum.Sharing is loving.Haha..pandai-pandai saja suaminya ini.Dan selepas itu mereka mula berbual mesra sambil suap menyuap.Tengku Izzul menyuap Ilya Darisya dan Ilya Darisya menyuap Tengku Izzul.Malah air juga dikongsi dalam gelas yang sama.Kata Tengku Izzul,Insyallah rasa bahagia dalam rumah tangga meraka akan berkekalan kalau mengikut sunnah Rasulullah dalam mengeratkan hubungan meraka suami isteri.Ilya Darisya mengangguk setuju.Jemari Tengku Izzul yang menggengam tangganya dibalas erat.Saat itu dia mula menanam impian untuk menbahagiakan suaminya ke akhir hayat.

p/s:yg dijanjikan..jeng,jeng...enjoy reading.. 


4 comments:

twins said...

ahaks besnyew n3 kali ni..huuuuu

amira aihara said...

hehe...thanks dear..

Anonymous said...

alolo...sweetnye :)

Seorg wanita... said...

best! sweet n romantic... terbuai sama dgn kebahagiaan diorang..
:-) *blush*

♥KliK2♥

♥SAPE YG DAH KLIK BGTAU ye♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥Search This Blog♥