Blogger Templates

♥wElCoMe To My MeLoDy♥

♥da presidentz of my heart♥

Monday, October 31, 2011

Jangan Cintai Aku 1


“Ehh…tu bukan kereta minah senget aka perempuan-paling-aku benci ke?”Langkahnya yang terjingkit,terhenti.Mata tersorot pada kereta Honda CRZ warna putih yang tersadai di kotak parking,yang sememangnya khas untuk orang berjawatan tinggi di tingkat bawah tanah banggunan setinggi 40 tingkat itu.
Lenggang-lenggok Azira yang berada di hadapannya turut terbantut.Pandangnya dihalakan sama pada arah mata Iman Izwani.
“Alah,bukan dia sorang pakai kereta vogue macam tu.”
“Tak lah.Aku yakin inilah kereta minah senget tu.Nombor plat dia aku dah hafal.Memang sebijik.”
“Ye ke?”Azira hairan.Sejak bila kawannya itu suka menghafal bagai.Nombor plat Myvi pinknya sendiri pun ingat-ingat lupa.Inikan pula nombor plat kereta orang lain.Hiashh…musykill.
“Iya,betul.Tapi aku pelik,buat apa dia parking kereta dekat sini.Siap dekat parking VIP lagi.Bukan dia kerja dekat hotel ke?”
“Entahlah.”Azira turut sama menjadi pelik.Dia turut curiga tentang apa yang dicurigai Iman Izwani.Tapi sekejap cuma bila tangannya menarik lengan Iman Izwani.Ingin segera  pulang kerana dia belum solat asar  dan ditambah lagi dengan badannya yang kepenatan. “Dahlah,jom balik.Kau tak penat ke berdiri lama dengan pakai tongkat bagai?”Tanya Azira.Dia yang sihat walafiat pun rasa penat walaupun bekerja di pejabat beraircond,inikan pula sahabat serumahnya yang patah kaki kanan.Tak rasa semput ke kehulu-kehilir dengan tongkat sentiasa di ketiaknya.Mahunya jadi kurus ketiak si Iman nanti,fikirnya.
“Kejab.sebelum balik aku nak bagi habuan untuk kereta cantik dia nie dulu.”Ujar Iman Izwani dengan pandangan serta senyuman sinis.
Azira yang terlihat sudah rasa tidak sedap hati.Bukan dia tak tahu bahawa senyuman itu mampu menggegarkan KLCC  dan pandangan mata yang mampu membunuh dari dalam.Wahh..hiperbolanya kau Azira.Ahh…abaikan.Yang penting,bukan boleh harap sangat dengan si Iman ini kalau tanduk syaitannya sudah mula tumbuh.Namun begitu dia tidak meghalang malah mengekori Iman Izwani mendekati kereta itu.Teringin  jugak dia usha ‘besi mewah’ ini dari dekat.
“Kau nak buat apa nie?”soalnya cuak apabila melihatkan Iman Izwani terkial-kial mengeluarkan kunci rumah mereka yang berada dalam simpanan beg tangan gadis itu.
Iman Izwani hanya tersenyum penuh makna.Tangannya yang memegang kunci mula didekatkan pada sisi kereta.
“Woi,kau nie biar betik.Takkan kau nak calarkan kereta  dia pulak.”Azira yang sudah dapat menangkap rancangan Iman Izwani ,segera memegang tangan gadis itu.Mahu menghalang perbuatan jahat kawan serumah serta sepejabat dengannya.
Hello !! Cuba kau bandingkan perbuatan dia yang menyebabkan aku jatuh tangga sampah patah kaki macam nie dengan perbuatan aku yang hanya nak mencalarkan kereta dia.Bukannya aku nak cederakan dia pun.”Ohh my..pandai pulak aku berkata-kata ya,fikir Iman Izwani.
 Azira melepaskan pegangannya pada lengan Iman Izwani.Bukan kerana dia mengalah dalam menghalang kerja jahat itu,tetapi dia kelu untuk membalas kata-kata Iman Izwani.Dia faham dengan perasaan kawannya itu.Sakit yang tertanggung sejak sebulan yang lalu akibat jatuh tangga gara-gara minah senget iaitu Iris mungkin masih dirasai Iman Izwani.Dia yakin itu setiap kali dia lihat dahi Iman Izwani yang berlapis-lapis bagai kek lapis Sarawak apabila kakinya mula mengorak langkah.Dia juga rasa sakit melihatkan situasi itu.Malah lagi sakit bila Iris langsung tidak mengucapkan kata-kata maaf.Mungkin di sebabkan itulah Iman Izwani jadi pendendam kini.
“Ehh..kejap.”halang Azira.
“Apa lagi kau nie,kan aku ….”
“Ada oranglah.Biarlah orang tu blah dulu.”potong Azira seraya melihatkan seorang lelaki berkemeja jalur biru gelap di hujung parking lot sana.
Iman Izwani terkejut.Rasa mahu saja dia patahkan kaki kirinya pula bila Azira seakan-akan menyokong kerja jahatnya.Kali pertama tu…
“Ok..orang tu dah tak ada.”
Iman Izwani menggangguk.Kunci rumah ditekankan pada bawah cermin sisi kereta mewah itu dan ditarik sehinggalah  ke hujung.Srekkkkkkkkkkkkkkkkk…ekkkkkkkkk…kkkkkkkkkkk.Dia memerhatikan calar yang dibuatnya.Ehh..tak cukup cantik lagi.Strekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....kkkkkk.Hah..barulah nampak seni gitu.Iman Izwani ketawa dalam hati.Dia rasa puas dengan senyuman yang tersungging di bibirnya.Dalam dia bersorak riang,terdengar suara keras seseorang.Kaku dia seketika.Ehh…pak guard ke?
What are doing?”

Pantas dua pasang mata  gadis menoleh ke belakang.Ke arah seorang lelaki berbaju kemeja jalur biru gelap lengkap dengan cermin mata hitam pelengkap gaya machonya.
Erk..lelaki yang dia nampak dekat parking lot sana tadi!!! Azira sudah kecut perut. Air liur ditelan kesat.Mesti lelaki itu sudah menangkap perbuatan mereka berdua.Mampus!
“Apasal?”Iman Izwani bertanya.Prinsipnya kini,berani biarpun salah.
Are you asking me apasal?”ujarnya dalam gaya tegas.Bukannya dia tak perasankan mereka berdua yang melakukan kerja jahat di sini tadi.Sengaja dia sorokkan diri tadi,mahu melihat apa yang ingin di lakukan oleh dua orang gadis ini.Dan ternyata dia tak menyangka gadis berbaju kurung dan bertongkat ini bertindak ‘mencederakan’ kereta dengan kunci di tangannya.
“Iyalah kitorang tak menyusah encik pun.Dan kitorang tak panggil encik ke sini pun.”
“Huhh…Seriously, you make me crazy.”
So what?”
Azira menyiku lengan Iman Izwani.Memberi amaran supaya dia tidak menaikkan marah si pemuda kacak di hadapan mereka ini.Tapi sia-sia saja bila mata Iman Izwani  membulat memandang lelaki itu.
 “So What?Helllllo,awak dengan tak bersalahnya dah calarkan kereta putih kat belakang awak tu?”
“Ikut suka hati sayalah nak calar kereta putih ke,kereta pink ke,kereta merah ke,kereta kelabu tahi anjing ke.Awak apa kesah.Bukan masalah awak pun.”nyaring Iman Izwani  membalas.
Lelaki itu sudah membuak-buak marahnya.Tak padan dengan bertongkat,fikirnya.
Azira sudah tak tahu mahu buat apa dengan situasi sekarang yang ala-ala babak novel yang selalu dia baca sahaja.Pertemuan yang dimulai dengan pertengaran yang kemudiannya di akhiri dengan percintaan.Begitu ceritanya nanti.Ermm entahlah.
“Masalahnya sekarang,wahai cik adik bertongkat,kereta putih yang ada di belakang awak yang awak dah calarkan sepanjang 1 setengah meter tu ialah kereta saya.Kereta S.A.Y.A.!”beritahunya lambat-lambat dan tegas.
Bummmmm!!!Terasa ada batu besar sudah menghempap kepala Iman Izwani.Dia sudah cuak.Terasa perutnya mula berpusing-pusing.Peluh sejuknya mula merembes.Kata-kata lelaki dihadapannya dianalisis lagi.Kereta saya?Kereta saya bermaksud kereta dia!Ohhhhh…tidakkkkk.
                Dengan muka pucat lesi,dia berbisik perlahan di tepi telinga Azira yang diam sejak tadi.”Tu bukan kereta minah senget tu ke?Apasal dah jadi kereta mamat hensem nie pulak?”
                “Mana aku tahu.Kau yang hafal nombor plat kereta tu.Bukan aku yang hafal.”
                ‘Hampeh punya Azira.’bisiknya dalam hati demi mendengarkan jawapan gadis itu.Bukannya mahu menenangkan hatinya yang tak keruan,tapi ditambah menjadi kacau bilau.
                “Err..serius ke tu kereta awak?”takut-takut Iman Izwani Iman bertanya.Terasa malu pula kerana tadi bermati-matian dia berperang mulut dengan lelaki ini.Tetapi sekarang dia seakan-akan menyerah diri minta dihukum pancung secepat mungkin.
                “Ehhh taklah.Ini kereta jiran atuk  sebelah laki mak saya merangkap sepupu saudara mak su saya!”katanya serius dalam unsur perli.Mahu saja dia memberi surat saman ataupun sekurang-kurangnya menghamburkan marah pada gadis berbaju kurung merah hati itu,namun disabarkannya apabila melihatkan keadaan gadis itu yang bertongkat.Kakinya melangkah menghampiri pintu sebelah pemandu.Terasa mahu melalak saja melihatkan calar panjang yang menghiasi sisi kereta kesayangannya.Sudah macam corak akar panjang yang melintang saja.
                “Err..saya mintak maaf,saya ingatkan tu kereta musuh saya.”ujar Iman berterus terang.Serius dia rasa amat bersalah.
Isyraff hanya menjeling tajam.Walaupun kata maaf itu kedengaran ikhlas,tetapi ia langsung tak membuka hatinya untuk memaafkan.Lalu dengan sebal di hati dia memecut keretanya pergi.Kalau dia jumpa lagi dua orang gadis,itu jagalah.Siap dia kerjakan.
           Iman Izwani dan Azira hanya memandang dengan perasaan bercampur aduk melihatkan kereta putih itu meluncur pergi.
“Wei,aku rasa bersalah gila.”ujar Iman Izwani perlahan.
“Itulah,aku dah halang tadi.Kan dah salah kereta.”katanya sambil berlalu menuju ke kereta MyVi pink milik Iman Izwani yang di pandunya.Kata duduk serumah,mestilah sekereta juga.Barulah tak sesak jalan raya.
“Alah,kau halang hangat-hangat tahi ayam aja.”Iman Izwani mengekor dengan langkah yang semakin perlahan.Sakit kakinya kini terasa lagi kerana tadi dia berdiri lama.Itulah,nak bertengkar punya pasal.
“Iya ke?”
“Iya la.”
“Ermm…nampaknya tak dapat la mu nak berlakikan dia.”
“Isk..kau nie,aku rasa bersalah aja bukan rasa nak kahwin dengan dia.”
“Ehh..bukan dulu kau nak kahwin dengan dia ke?”
“Dulu?”
“A’ah.Waktu first time kita jumpa dia dekat Kursus Kahwin di UKM.”Teringat kembali bahawa mereka pernah mengenggam segulung sijil kahwin sbelum menggenggam segulung ijazah.
Lama Iman Izwani berfikir.Mengimbas kembali zaman muda-mudi di UKM dulu.Cehh..muda-mudi?Sekarang pun muda lagi apa,bisiknya.
“Ehh..kejap.Itu mamat kursus kahwin tu ke?”
Azian hanya menggangguk.Tak sangka pula Iman Izwani tak kenal dengan lelaki yang terlalu gila dia minati semasa kali pertama bertentang mata dalam menjalani kursus kahwin dulu.Dia juga baru sahaja perasankan lelaki itu setelah dia memecut keretanya tadi.Sebiji cara dia memecut semasa habis kursus kahwin dulu apabila di kerja Iman Izwani.
"Oh my..He's more handsome,now..tapi sayang,still heartless."


 p/s:e-novel bru...tapi tjuk kat atas 2 sementara waktu aja..xtau nak bgi tajuk apa yg sesuai dgn e-novel nie...kalau ada sesapa nak bgi idea,silakan...heeee..TQ.

4 comments:

Nurfazila Suhaide said...

tajuk ni pun k gak..hihi..

Anonymous said...

comel la cite nie... :D

Nurf said...

menarek:)

amira aihara said...

Faz,Anony,Nurf>>>Tq all...^_^

♥KliK2♥

♥SAPE YG DAH KLIK BGTAU ye♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥Search This Blog♥