Blogger Templates

♥wElCoMe To My MeLoDy♥

♥da presidentz of my heart♥

Saturday, August 21, 2010

GeoloGi Di hAti

Geologi di hati..









N3 nie aku sediakan khas utk geologi…heheh…tetiba jer.maklumlah aku kan kakak..opss silapp!!akukan student geologi.info yg aku tak letak pun tak byk..sekadar sisipan shj.harap maklum..
Nak dimulakan cite,dulu aku tak tau pun benda alah geologi nie..lpas aku tgok national geographic barulah aku tau serba sedikit psl geologi.Geologi nie bayk berkisarkan tentang batuan,mineral and so on.dibukak pulak cite bab batu nie,dulu batu di tepi jalan tu aku bukan setakat tak pandang sebelah mata,pandang tak bermata pun aku tak pernah buat.dipendekkan story memamng aku x ambik hal la pasal batu-batu.
Tapi sejak saya menggunakan syampu ini,rambut saya semakain ramping…ahak silap taip pulak..okey sambung….
Sejak aku blajar geologi,aku tgok batu pun,macam aku tgok  baju-baju branded jual 10 helai singgit hahah(maksudnya aku excited la)
Semua batu pun aku kutip,pas tu belek2.(walaupun msih x expert sgt pasal batuan nie..hehe).time belek2 tu pulak tekun giler,klu boleh dahi aku nie  nak dikerutkan seribu.
Lepas belek tu,aku tahu la sikit-sikit pasal mineral yang ada dlam batuan(sikit-sikit jer,tak pe nanti aku belajar lagi)..jeng..jeng..jeng…nie la mineralnya(bukan air mineral cactus tau!!)
                        Cantik tak?mesti korang dah terpukau..ahakzz

nie plak obsidian..
                    Mineral nie name dia muscovite.dia berkeping-keping..


“Hye sume,saya amethyst.badan saya warna ungu”kata mineral ini,malu-malu.


                                                          Nama diberi quartz…bla…bla…bla…


                                              yang warna-warni tu nama dia olivine..heheh









                                                                  sanidine

Baiklah anak-anak,cekgu dah ponat ngajo nie,sampai sini sajo untuk hari ini.Esok kalau cekgu A   rajin,kita sambung lagi….heheh

Assalamualikum…









~~~p/s:sori la klu korang rase kasar dgn mnggunakan gnti nme ‘aku’..tp gnti  tayar..opss silap ganti nama yang itulah lg mrapatkan antr kita..x kekok…huh~~~









No comments:

♥KliK2♥

♥SAPE YG DAH KLIK BGTAU ye♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥Search This Blog♥