Blogger Templates

♥wElCoMe To My MeLoDy♥

♥da presidentz of my heart♥

Friday, November 30, 2012

Preview Aku..Mahukan Cinta 24

Assalamualaikum semua...peaceeeee

hehe bg peace awal2..jgan marah ye..bukan cik writer xnak sambung tapi tgh busy...
sbb skrang tgh smbung master..duk buat kajian dekat Hulu Perak..memang hulu smpai tak ada internet..hehe
hrap maaf ye semua..tpi jgan risau..cik writer bg sikit preview Aku..Mahukan Cinta 24...(nie aja yg sempat taip tanpa edit buat masa ni) 
peacee yoooo... :)


“Nak pergi?..Ke tak payah pergi?” Adelia bingung dan resah. Dia melangkah setapak dan berhenti. “Tapi macamana nak cakap? Nak bagi intro apa?” Perlahan kakinya melangkah setapak ke belakang kembali. “Tapi kalau tak cakap sekarang, nak tunggu bila lagi. Nanti Eima dan mak balik dari pasar, kecoh pulak. Tak ada privasi.”  Dia melangkah setapak lagi. “Tapi…” Kakinya kaku. “Ahhhhh..apasal payah benor nak buat keputusan nie?!!!!”
“Buat ajalah. Apa yang susah benornya.”
Adelia terkaku lagi. Suara itu membuatkan dia cuak. Kuat sangat ke dia monolog tadi? Perlahan-lahan dia tersengeh memandang wajah Amir yang santai membaca majalah di meja batu di tengah halaman rumah. Tanpa senyum Amir menggamitnya ke situ. Lambat-lambat Adelia meenghampiri dan duduk bertentangan suaminya.
Majalah ditangan Amir ditutup dan diletakkan ketepi. “Ermm…nak cakap apa?" ujarnya selamba.
Bummmm! Terus Adelia rasa nak pengsan. Nampak sangat yang dia monolog ramai-ramai. Bukan monolog sendirian. Kalau tak tak adalah si suaminya ini dengar.
“Err.. tak ada apa-apa.”
“Habis tu yang duk cakap sorang-sorang dekat tepi tiang rumah tu, buat apa?”
“Err..Hobby!”
“Hobby?”
“A’ah..tak pernah tengok hobi orang yang suka cakap sorang-sorang tepi tiang?”
“ Pernah!”
“Haaa..kan ada orang yang hobi dia macam tu.” Adelia sengeh tak bersalah. Muka penuh dengan rasa blur. “Awak jumpa dekat mana?” Adelia excited. Tak sangka ada jugak hobi macam nie..tapi… macam pelik aja dengar. Serius  ke ada?
“Dekat rumah bernombor 234 Taman Selasih Mewah.” Tanpa perasaan Amir bertutur laju.
Adelia diam.  Rumah bernombor 234 Taman Selasih Mewah? Macam pernah pergi jer. Adelia masih berfikir. Amir tahan ketawa sehinggalah akhirnya dia tak mampu bertahan.
Adelia terkejut. Tak guna punya suami! “Awak nie teruklah. Dahlah malas nak layan!” Adelia monyok. Jalan pun straight aja sambil menghentak kaki. Nampak sangat yang suaminya mengutuk 'hobi' nya secara terang-terang.
“So tak nak cakaplah nie?” Amir memancing.
Adelia terhenti. Kalau tak cakap sekarang bila lagi nak cakap? Dia kembali mendapatkan suaminya.
Amir senyum. Umpan mengena.


3 comments:

norihan mohd yusof said...

hihi..tampa sedar adelia dh terkena jerat si hubby...

sweety said...

eeee...cik writer tak adil tau...tggu berbulan2...ciput je intro...

amira aihara said...

kak norihan: 2 la..adelia mmg sng terjerat..hehe


sweety: rilex arr sweety..hehhe..nant cik writer kasi lgi...minggu depan ke...heheh

♥KliK2♥

♥SAPE YG DAH KLIK BGTAU ye♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥Search This Blog♥