Blogger Templates

♥wElCoMe To My MeLoDy♥

♥da presidentz of my heart♥

Thursday, February 10, 2011

Pangilan Cinta Kedua-Special entry

“Honey kenapa nie.”Fakrul bertanya pelik.
Perutku rasa semacam saja.Tambah-tambah lagi bila Fakrul memanggilku honey.Dalam sakit itu sempat lagi aku menyenaraikan semua panggilan Fakrul terhadapku semenjak kami disatukan dahulu.Sayang la,honey la,my dear la,sweetheart la.

Itu ok lagi,tapi yang aku tak puas hatinya bila pernah sekali tu dia panggilan aku Sweetberry.Apa kes?Ingat aku nie buah ke?

Tapi tak apa demi suami tercinta dia panggil aku mucuk-mucuk,pun aku terima jer.

Tangan Fakrul yang memegang bahuku lembut membuatkan aku kembali sedar.Wajahnya jelas menunjukkan risau gara-gara aku bangun tidur secara tiba-tiba tadi.Tindakan drastikku itu turut mengejutkan dia yang sedang membaca surat khabar di sebelah.Badannya yang tadi bersandar di kepala katil kini ditegakkan mengadapku.Surat khabar pula dilipat dan di letakkan di tepi katil.

“Tak sihat ya?”tanyanya lagi bila aku hanya diam.

Cuma riak wajahku sahaja yang  jelas memaparkan rasa tidak selesa.Aku menepis perlahan tangannya yang jatuh pada dahiku.

“Lia rasa tak selesa.”Kataku lemah.

Aku memang tidak tahu apa yang tidak kena denganku.Yang aku rasa cuma ketidakselesaan badanku.Perut yang tiba-tiba rasa mengeras,aku usap perlahan-lahan.
'Kenapa nie sayang.Anak mama tak sihat jugak ya?'aku bisik di dalam hati.Sesekali aku rasa tendangan lembut oleh si kecil di dalam.

“Nak pergi klinik?”

“tak nak!”Jawabku laju.

Fakrul hanya menggelengkan kepala.Degil.Sakit-sakit pun malas nak pergi klinik.

“Lia nak air.”aku bersuara lagi dengan muka comel bila melihatkan muka Fakrul yang mungkin geram dengan jawapan aku tadi.
Fakrul hanya diam.Dia turun ke bawah tanpa sepatah kata.
Tak lama kemudian Fakrul muncul dengan dulang yang berisi susu suam,air kosong  dan roti gardenia coco raisin.
Baru aku ingat,rupa-rupanya ketidakselesaan aku berpunca dari makan malam yang aku skip tadi.Memang aku akui bahawa seleraku terhadap nasi sudah berkurang sejak aku mengandung.Hanya roti saja yang aku kerap telan.

Fakrul pula tak sudah-sudah bagi ceramah.Namun aku pekakkan telingga dan tinggikan kedegilanku.
Yelah,manalah aku mampu makan benda yang aku tak mampu telan.
Bukan aku tak nak,cuma tekakku saja yang banyak songeh.
'Ke anak mama nie yang cerewet.'

Fakrul meletakkan dulang tersebut di hadapanku.Lantas duduk berhadapan denganku di atas katil.

“Jangan kata Lia tak nak makan pulak.”Ujar Fakrul dengan nada perli.

Aku ketawa dalam hati.Bukan senang nak tengok Fakrul sedingin begini.

Terus rasa badanku yang tak berapa enak  tadi hilang melihatkan muka marah Fakrul.

“Abang marah ke?”aku bertanya terus.
Mukaku dicomelkan secomel yang boleh.

“Lia rasa?”Fakrul cuba berteka-teki denganku sambil menyuakan susu suam.

Lambat-lambat aku  sambut susu suam itu.Fakrul dah mula menjegilkan mata.Geram agaknya bila aku macam nak tak nak jer susu suam itu.

Dek kerana takut Fakrul marah-marah manja lagi,terus aku minum susu itu tanpa menjawab soalannya.

“Abang jangan la tengok Lia macam tu.Tak selesa la nak makan.”rungutku bila perasankan pandangan Fakrul yang tak bernoktah.

Fakrul ketawa besar.Aku naik hairan.Aih tadi muka masam sekarang dah boleh ketawa pulak.Pelik.

*******

“Abang.”Aku panggil Fakrul dengan suara perlahan.

Fakrul yang leka menonton drama terus saja meletak pandangannya padaku yang menuruni tangga.Mukaku yang berkerut,membuatkan Fakrul cepat-cepat mendapatkanku.Aku di pimpin ke sofa.

“Kenapa nie?”tanyanya sambil megelap peluh di dahiku.

“Due Lia lagi dua minggukan bang.”Aku menyoal meminta kepastian.

Fakrul  mengangguk laju.

“Tapi kenapa Lia rasa dah macam nak bersalin jer?”tanyaku lagi.

Tanganku memicit-micit pinggang yang terasa sakit.Fakrul tiba-tiba saja bingkas bangun.Dia macam hilang punca.Kehulu-ke hilir tanpa arah.Tangannya memicit kepala.Aku yang sakit ke dia yang sakit?

“Abang nak kena buat apa?”Fakrul menujukan soalan itu kepadaku.

‘Aii Dr. fakrul takkan tanya isteri  pulak kot.Aduh gawat nie.’

Fakrul jadi semakin gelabah bila aku mengerang sakit.Aku teringin untuk ketawa dengan gelagat suamiku ini.Namun sakit yang mencucuk pinggang membatalkan niatku.

Tak ku sangka seorang doktor pun gelabah bila isterinya sakit mahu melahirkan.Aku ingat Fakrul akan cool saja.

p/s:special n3 pertama..harap semu suka..hehe

19 comments:

fitrah said...

suka2..hehe

Shamien said...

dear, nak ag spesyel N3!!!!

amira said...

@fitrahhehe..tq dear

amira said...

@Shamienhaha yg tu kna tunggu dlu..spcial n3 ke 2 odw...heh

fallenmoon said...

Haha...kelakarlah fakrul. :D

♥sophie♥ said...

best²..comel jea..hehehe

amira said...

@fallenmoonhaha..tgh glabah 2 funny ckit..

amira said...

@♥sophie♥haha..tq my dear

zura asyfar said...

best la SE nih..klakar pon ade..hehe

pexx said...

kat sini xda butang like eh?
kalau ada, rasa mcm nak tekan 100 kali je. ^_^ sangat comel. :)

.:kiwi:. said...

haha... Doktor Fakrul~ lawak r doktor ni... haha XD
smbung²... nk bce lg kegelabahan (wjud ke ayt nih?) Dr. Fakrul! hehe ;p

amira said...

@pexx
xde la plak butang likenya..hehehe

amira said...

@zura asyfarheheh..tq..ssh gak nak wat bg jd kelakar..

amira said...

@.:kiwi:.de jer kiwi..wat bhasa bru..kepanican pun boleh..heheh

Anor said...

doktor pun kalau terjadi atas
keluarga sendiri gelabah juga ye..
nak lagi cepatlah sambung...

Anonymous said...

akhirnya! huwahhh best2.
smbong2. wee~

amira said...

@Anora'ah betul tu,tambah2 org 2 org yang dia syang...

amira said...

@Anonymousheee..tunggu erk

Anonymous said...

bla nak kuar cita ni??

♥KliK2♥

♥SAPE YG DAH KLIK BGTAU ye♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥Search This Blog♥