Blogger Templates

♥wElCoMe To My MeLoDy♥

♥da presidentz of my heart♥

Monday, September 20, 2010

OhH KuEh RAyAkU

SaLAm  semua..

Macamne  korg dah wat kueh raya??ker  kueh tunjuk je..
Aku nak kata rjin x la jgak..tapi klu mak aku ajak wat kueh raya aku on jer..aku ingat nak wat biskut Denmark,almond London,makmur n tat jem nenas jer..wat byk2 pun bkn org mkn sgt…                      biasanya org layan ketupat,lemang n rendang jer..
Tp aku dengan tekunnya mmbuat kueh raya tersebut..
Haaaa…nie la upanya sblom mnjadi biskut…

Ada kadabra..ting..

Dah jdi biskut tat jem..

Nie plak doh untuk almond London..

Bila dah jdi almond london..yg pling x tahan,dia punya kilauan coklat..yummy2

Then aku n mak aku blik kg sblah mak nak wat ketupat palas kat sne.x jauh Cuma 30 minit jer dah smpai umah tok aku..mak aku pun g la antar daun palas n beras pulut dlu.Mak aku kta la kat tok aku yg mak aku nak g teman aku bli tiket bas balik raya dulu kat pecan.Nanti blik baru mak aku nak wat ketupat.. (pekan nie lg dekat ngan umah tok dri umah aku)..
Aku n mak g la pekan..
nek moto mak long..nak nek keta takut  sesak,maklum lah esok raya..
Bila smpai jer kat pekan kitorg mnuju ke stesen bas,cari tket bas..mula tu de tket bas rya ke 10,tp pkul 5.3o ptg..aku xnak,tkot smpai  mlm..kang tkot plak nk blik ukm..
then aku cri yg len..ada kul 11 pg,tp bas tmbahan.Harga tket sme tp seat smpit..so aku decide nek bas kul 5.30 ptg,coz seat dia besar..
lgpun tok su aku yg duk kajang tu kta dia bleh tolong antarkan aku blik ukm dr hentian kajang..
Dalam aku tgh busy nk bli tket tu tetiba dengar org gaduh sbb masalah dgn bas yg mreka uruskan..yg pling sedih,diorg tu org melayu…
dan yg paling2x sedih diorg tu ank sedara  n pak sedara..esok nak raya,hari nie dah gaduh..derdoalah agar diorg bermaafan di pagi raya..
Sesudah bli  tket aku n mak aku pun blik umah tok..Syukur alhamdullillhah…nak tau knapa??Sbb tok aku dah siap wat ketupat…hahha…Isk jahatnya aku..cian tok aku wat sorg..
tp tok aku mmg rajin wat ketupat klu x raya pun dia slalu wat jgak..
Nie la rupanya,ketupat palas versi tok aku.

Sekian..
(p/s:nie pun aku lmbat post,sesory byk..hhehe)


No comments:

♥KliK2♥

♥SAPE YG DAH KLIK BGTAU ye♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥Search This Blog♥