Blogger Templates

♥wElCoMe To My MeLoDy♥

♥da presidentz of my heart♥

Thursday, December 23, 2010

KaNaK-KaNaK GeNiUs

1. Kim Ung-Yong : Manusia Ber-IQ tertinggi di dunia

Lahir pada tahun 1962, di Korea, beliau dinobatkan sebagai manusia genius di seluruh dunia.Pada umur 4 tahun, dia sudah boleh membaca huruf Jepun, Korea, Jerman, dan Inggeris.
(rsenya mse nie aku tgh men masak-masak lg nih..hehhe)
 Pada umur 5 tahun beliau mampu menyelesaikan masalah soal pengiraan & sekaligus mencatatkan dirinya pada Guinness Book of World Records dengan IQ tertinggi 210.

2. Gregory Smith : Anugerah Nobel pada usia 12


Lahir pada tahun 1990, Gregory Smith mencatatkan namanya sebagai penerima nobel katogeri perdamaian berkat usahanya dalam mendirikan International Youth Advocates.
Dimana ia mengumpulkan orang muda2 di seluruh dunia. Gregory pernah bertemu secara langsung dengan Presiden Bush, dan juga Michael Gorbacev.(kira hebat la 2 kot)

3. Akrit Jaswal : Doktor bedah usia 7 tahun
(giler ar teror budak nie)

Mendapat jolokan "kanak-kanak terpandai di dunia" .Seorang kanak-kanak dari India.Mengejutkan umum semasa umurnya 7 tahun dengan melakukan pembedahan kepada seorang gadis tempatan di tempatnya. Gadis itu menderita luka bakar di tangannya hingga tangannya tidak dapat dibuka, dan Jaswal melakukan pembedahan hingga jemari gadis itu boleh terbuka seperti sedia kala. Ketika ini, nama beliau tercatat sebagai doktor paling muda di dunia. Beliau diterima masuk ke universiti pada usia 11 tahun.(umo 11 thun,sekolah rendh pun xlepas lg...)

4. Cleopatra Stratan : Penyanyi berusia 3 tahun dengan gaji 1000€ satu lagu
(alololo,kiutnya bdak nie,ala-ala model gitu)

Lahir Pada 6 Oktober 2002 di Chisinau (i lhir 7 oktober..hehhe..nk gak bgtau).
 Kanak-kanak ini adalah pencatat sejarah dlm industri muzik sebagai seorang penyanyi & ada album tahun 2006 La vârsta de trei ani, pada usia 3 tahun. Dia mencatat rekod sebagai seorang artis cilik yang tampil di atas pentas dengan ribuan peminat. Dia juga menerima penghargaan MTV Award dalam artis termuda yang mencetak #1 Hit.

5. Aelita Andre : Pelukis di usia 2 tahun


Anak kelahiran Australia ini baru berumur dua tahun sudah menunjukkan bakatnya sebagai genius, dia memiliki sebuah galeri pertunjukkan untuk karya-karya abstraknya.
Pada mulanya Mark Jamieson, pengarah dari Brunswick Street Gallery di Melbourne's Fitzroy, tertarik melihat sebuah foto lukisan dari Aelita Andre, dan dia menginginkan kanak-kanak ini bergabung dalam kumpulanya kerana bakat lukisannya itu. Ketika undangan telah dibuat, ia baru saja menyedari bahawa Aelita adalah anak yang baru berumur 22 bulan. Namun ia tetap meneruskan pertunjukannya itu.

6. Saul Aaron Kripke : Mengajar Havard saat masih duduk di bangku sekolah tinggi

Lahir di New York dan dewasa di Omaha tahun 1940. Genius ini sudah menguasai algebra ketika darjah 4, ketika akhir SD ia sudah menguasai geometri, kalkulus dan filsafat. Ketika disekolah menengah, dia memperoleh surat dari Harvard agar melamar sebagai dosen, namun ibunya menyuruhnya untuk menamatkan sekolahnya dahulu. Kripke dihadiahi Schock Prize, Nobel Filosofi. Sekarang ia dinobatkan sebagai ahli filsafat terbesar dalam sejarah.

7. Michael Kevin Keaulus : Kuliah pada umur 10 tahun


Kaerny, lahir tahun 1984, ia menyelesaikan kuliah pada umur 10 tahun dan tercatat sebagai sarjana termuda. Ia mengajar di universiti pada usia 17 tahun. Namanya semakin meningkat naik ketika dia memenangi sebuah kuiz online. Pada 2006, dia mencapai final di tanda burnett/aol perebutan Gold Rush, permainan menguji/teka-teki, dan menjadi pemenang pertama 1 juta di permainan online.

8. Fabiano Luigi Caruana : Grandmaster pada usia 14

Seorang anak berwarga negara America dan Itali ini sungguh cerdik. Pada tahun 2007 dia memperoleh Grandmasternya. Sejarah telah mencatat namanya dalam Grandmaster termuda. Dan baru-baru ini pada bulan April 2009, ia memperoleh Elo rating 2649, dalam usianya yang di bawah 18 tahun, membuatnya sebagai peraih ranking terbanyak. Hal itu dilakukannya sebelum usianya genap 18 tahun.

9. Willie Mosconi : Pemain bilyard professional pada usia 6 tahun

Mendapat jolokan "Tuan Pocket Billiards". Dia berasal dari Philadelphia, Pennsylvania. Ayahnya seorang pemilik tempat billyard, namun ayahnya tidak mengizinkannya bermain. Dia sering berlatih dengan pemegang penyapu milik ibunya. Ayahnya melihat bakat anaknya, ia sering mengalahkan orang-orang yang lebih tua darinya. Antara tahun 1941 dan 1957, dia memenangi BCA World Championship selama 15 kali tanpa pernah kalah sekalipun. Dia membuat berbagai macam trik, membuat banyak rekod, dan membuat billyard menjadi olahraga yang terkenal.

10. Elaina Smith : Penyiar Usia 7 tahun

Dalam usianya yang 7 tahun, Elaina telah menjadi penyiar radio dengan pendengar yang jumlahnya melebihi umurnya. Elaina banyak memberikan penyelesaian tentang percintaan kepada para pendengarnya. Bagaimana caranya memutuskan ppercintaan dan bagaimana caranya untuk membina hubungan yang harmonis.

P/s anda sume kagum x??mestilah kan...tapi kta kna ingat,segala kekuatan n kelebihan kta adalah milik-Nya.

5 comments:

Usy@M^^ said...

Ramai gk yg jenius..

PoSiTiF&NeGaTiF

Shida Radzuan said...

suka Aelita ngn Cleopatra =)

ALFALORA MOHD MUSTAFA said...

awak pun genius gak..sbb mengkaji psl org genius..kalau sy xtau pn psl ni...hehhee

amira aihara said...

syamsul:ramai lg yng genius cma kta jer xtau..heheh

shida:sme la kta..kiutkan diorg 2...

alfalora:xde la genius pun...hehhehe

Anonymous said...

seriusly..kagum habis..bijaknye ;)

JOM BACE ENTRY BARU
"1.Perkahwinan Aku dan Dia"

♥KliK2♥

♥SAPE YG DAH KLIK BGTAU ye♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥Search This Blog♥